Ako prepojiť GPS hodinky COROS s telefónom a COROS apkou
Ako čítať návod: Jednotlivé kroky v návode vychádzajú z nastavenia hodiniek v anglickom jazyku. Anglický výraz v menu, ktorý vidíš v hodinkách, označujeme nasledovne: Text v angličtine. Jeho význam na niektorých miestach prekladáme v zátvorkách do slovenčiny: OFF (vypnúť) alebo Tones Zvuky.
Čo potrebuješ pre aktiváciu GPS hodiniek COROS
Pre aktiváciu a používanie GPS hodiniek COROS budeš potrebovať smartfón s operačným systémom iOS alebo Android (5.0 a vyššie) a COROS apku v telefóne.
Prepojenie GPS hodiniek COROS so smartfónom
Návod- Telefón musí byť pripojený k Wi-Fi alebo k mobilnej sieti s povolenými dátami.
- Zapni Bluetooth na svojom telefóne.
- Stiahni a nainštaluj si COROS apku z:
- iPhone - Apple App Store.
- Android - Google Play Store. Prípadne si môžeš stiahnuť apku priamo.
- Otvor COROS apku a prihlás sa do svojho COROS účtu (prípadne si COROS účet vytvor).
- V COROS apke ťukni na ikonu hodiniek ťukni na Add New Device (pridaj nové zariadenie) a vyber model COROS hodiniek, ktoré chceš aktivovať.
- Priamo z COROS apky zoskenuj QR kód na obrazovke COROS GPS hodiniek.
- V prípade, že na COROS hodinkách už nemáš QR kód, nasleduj tieto kroky: Hlavná obrazovka System Pair Phone (spárovať telefón).
- Ak si nepraješ zoskenovať QR kód z obrazovky COROS hodiniek, ťukni na Pair COROS Watch Manually (spáruj COROS GPS hodinky manuálne) a vyber model COROS hodiniek, ktoré chceš aktivovať.
- Potvrď požiadavku pre spárovanie Bluetooth na svojom telefóne a udeľ hodinkám COROS potrebné povolenia. V opačnom prípade niektoré funkcie, ako napríklad notifikácie a spárovanie, nemusia fungovať korektne.
- Dokonč základné nastavenia akými sú určenie ruky, na ktorej nosíš hodinky (pravá, ľavá), poloha Digitálnej Korunky (pravá, ľavá strana), notifikačné nastavenia a ďalšie nastavenia v COROS apke.
- Aktualizuj softvér na hodinkách, ak je to potrebné.
Odstránenie COROS hodiniek z telefónu
Návod- Otvor COROS apku a presuň sa na obrazovku so zariadením (hodinkami).
- Ťukni na obrázok hodiniek a následne vyber možnosť Remove (odstrániť).
- Upozornenie: Odstránenie hodiniek z telefónu nevymaže údaje (história tréningov atď.) z tvojho COROS účtu.
- V nastaveniach telefónu vyber Bluetooth a vymaž COROS hodinky.
Spáruj COROS hodinky s novým telefónom alebo COROS účtom
Návod- Odstráň COROS hodinky zo svojho starého telefónu alebo COROS účtu.
- Ak nemôžeš úplne odstrániť COROS hodinky, bude potrebné resetovať COROS hodinky nasledovným spôsobom: Hlavná obrazovka System More Settings Reset All (resetovať všetko).
- Prihlás sa do svojho COROS účtu v novom telefóne.
- Vykonaj proces spárovania uvedený vyššie.
Ako riešiť problémy
Ak máš problémy so spojením hodiniek s COROS apkou alebo notifikáciami na COROS GPS hodinkách, nasleduj prosím nasledovné kroky pre odstránenie problémov s Bluetooth spojením.
Návod- Otvor COROS apku a presuň sa na obrazovku so zariadením (hodinkami) ťukni na obrázok hodiniek vyber možnosť Remove (odstrániť).
- V nastaveniach telefónu vyber Bluetooth a vymaž COROS hodinky.
- Reštartuj telefón, aj hodinky.
- Vykonaj proces spárovania uvedený vyššie.
- Prípadne
- Vykonaj tvrdý reštart hodiniek: stlač a podrž bočné tlačidlo, ktorým sa reštartujú hodinky, po dobu 15 sekúnd alebo pokým sa na obrazovke neobjaví COROS logo.
iOS/iPhone zariadenia
Skontroluj prepojenie COROS apky a Bluetooth telefónu.
Návod- iPhone: Nastavenia Súkromie Bluetooth COROS povolené.
- iPhone: Nastavenia Bluetooth (napr.) COROS Apex symbol "i" Zdieľaj systémové notifikácie povolené.
Android 10
U používateľov systému Android 10 sa vyskytujú problémy s pripojením Bluetooth, vrátane zlyhania opätovného pripojenia po odpojení. COROS nevykonal žiadne zmeny v COROS apke a produktoch COROS, pokiaľ ide o pripojenie Bluetooth. Po testovaní a vyšetrovaní dospel k záveru, že problém s pripojením Bluetooth bol spôsobený Android 10 Bluetooth kompatibilitou ovplyvňujúcou všetky typy zariadení s pripojením Bluetooth.
COROS má v rukách veľmi obmedzené riešenia, pokiaľ Google nevydá nové aktualizácie používateľom systému Android 10 na zlepšenie kompatibility Bluetooth. O systéme Android je známe, že vydáva dôležité aktualizácie i bez úplného testovania kompatibility so všetkými zariadeniami. Dobrou správou je, že Android môže čoskoro vydať novú aktualizáciu.
Aj keď nejde o problém so samotnými hodinkami, tu je niekoľko riešení, ktoré by medzitým mohli pomôcť:
Tipy a návody- Android: Keď budú k dispozícii nové aktualizácie, nezabudni aktualizovať verziu systému Android 10. Inžiniersky tím COROS je v tejto záležitosti tiež v kontakte s tímom Android.
- Android: Odstráň COROS hodinky z telefónu reštartuj telefón aktivuj letový režim na telefóne zapni GPS počkaj 30 sekúnd a vypni letový režim spáruj GPS hodinky COROS s COROS apkou manuálne (nie cez QR kód).
Ďalšie tipy
Znovuprepojenie hodiniek s telefónom cez Bluetooth
V prípade, že sa GPS hodinky COROS pripoja k inému Bluetooth zariadeniu (napr. na Bluetooth v aute) a tým sa zruší Bluetooth prepojenie medzi hodinkami a telefónom, výskušaj prosím nasledovné:
- Otvor COROS apku a presuň sa na obrazovku so zariadením (hodinkami) ťukni na obrázok hodiniek vyber možnosť Remove (odstrániť).
- Reštartuj telefón.
- V telefóne zapni lietadlový režim (airplane mode). Inak povedané, tvoj telefón nie je pripojený k žiadným sieťam (operátor alebo Wi-Fi).
- V telefóne zapni GPS/lokalizačné služby (Location services).
- Počkaj 30 sekúnd a následne vypni lietadlový režim.
- Pridaj GPS hodinky COROS do COROS apky manuálne: ťukni na Pair COROS Watch Manually (spáruj COROS GPS hodinky manuálne) a vyber model COROS hodiniek, ktoré chceš pridať/aktivovať.
Chyba, nepresnosť, nejednoznačnosť? Daj nám prosím vedieť, ak si našiel preklep, návod bol nezrozumiteľný, prípadne máš ďalšie otázky a my ti radi pomôžeme. Napíš nám prosím email: info@ralpu.sk. Ďakujeme!